Nyitólap » Egészséges gyermekétrend » Az egészséges gyermekétrend összetevői

Az egészséges gyermekétrend összetevői

Ahhoz, hogy fedezni tudjuk a kisgyermek energia-, tápanyag-, vitamin és ásványi anyag igényét, étrendjét kiegyensúlyozottan kell összeállítanunk. Mi szerepeljen benne?


 


A gyermek fejlődésében
betöltött szerepe


Fő forrása
Fehérjék


Fontosak a sejtek, az izom és más szövetek felépülésében.

Hús, hal, tojás, tej
Szénhidrátok
Biztosítják az energiát a napi életvitelhez, kezdve az udvaron játéktól az iskolában való tanulásig.
Kenyér, tészta, burgonya, gyümölcsök, cukrok
Zsírok
Az energia tárolásában, a növekedésben és az agy fejlődésében játszanak nagy szerepet.
Olajos halak, vaj, olaj, mogyorók és magvak
Vitaminok és ásványi anyagok
Szintén szükségesek a fejlődéshez és növekedéshez. A kalcium a csontok növekedéséhez, a vas a vérképzéshez, a vitaminok pedig a test védekezőképességének kialakításához elengedhetetlen
Friss gyümölcsök és zöldségek, joghurtok, gabonafélék, húsok, halak

Frissítve: (2014.07.28.)

Mit tehetsz, ha válogatós a gyereked?


Azt a gyereket nevezzük válogatósnak, aki az erős éhségérzete ellenére sem fogad el bizonyos ételeket. És persze egy válogatós gyerek sokféle ételt nem szeret...

Mit tehetsz ilyenkor?


További kapcsolódó írások: